Sector

23 maart 2020

Dossier rond de compensatievergoedingen bijna afgerond

Op 23 maart 2020 is ORI akkoord gegaan met het opgestelde beoordelingskader van Aquafin, mits enkele specifieke aandachtspunten, waardoor het dossier rond de compensatievergoedingen op korte termijn tot een goed einde gebracht kan worden. 

 

Het dossier, dat door ORI nauwgezet wordt opgevolgd via Henri Jouret, voorzitter van ORI Vlaanderen, komt dankzij deze recente evolutie in een laatste fase terecht. Het beoordelingskader van Aquafin werd intern door enkele leden geëvalueerd en goedgekeurd, maar er werd wel gevraagd om rekening te houden met een aantal specifieke aandachtspunten. 

 

ORI is verheugd dat er op korte termijn tot een werkbare afsluiting van het dossier kan gekomen worden, en wil hierbij ook Aquafin bedanken voor de inzet en de vruchtbare samenwerking.

 

Bekijk hier het beoordelingskader en onze feedback (inloggen vereist)


Lees ook

Organisatie

29 maart 2020

De kracht van het netwerk en maatschappelijk relevante expertise

Net voor de coronavirus-crisis toesloeg in ons land, werd Christophe Hautier, managing director van ORI, uitgenodigd door David Nassen van BSAE, de Belgian Society of Association Executives, voor een dubbelgesprek met Nicolas Van Praet van het Netwerk tegen Armoede, over de kracht van het netwerk en maatschappelijke relevante expertise.

lees meer

Sector

28 maart 2020

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters wil zoveel mogelijk wegenwerken doorvoeren of heropstarten

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters roept op om zoveel mogelijk wegenwerken in deze periode uit te voeren en neemt maatregelen om liquiditeitsproblemen bij de wegenbouwsector te voorkomen.

lees meer

Sector

27 maart 2020

Lantis gunt ontwerp tweede Tijsmanstunnel aan Arcadis en Tractebel

ORI-leden Tractebel en Arcadis krijgen van Lantis de opdracht om een studie aan te vatten voor de realisatie van een tweede Tijsmanstunnel. De huidige Tijsmanstunnel, een onderdeel van de R2 in het noorden van Antwerpen, heeft zijn capaciteit bereikt en vormt daardoor vaak een bottleneck in de vlotte afwikkeling van het internationale en lokale verkeer. De realisatie van een tweede verbinding onder het Kanaaldok staat daarom hoog op de prioriteitenlijst en maakt bovendien deel uit van het Toekomstverbond.

lees meer